מי פנוי לקחת מכולה באלנבי? שירותי הלוגיסטיקה של Uber

אפליקציות וממשקים טכנולוגים שמעודדים כלכלה שיתופית שינו מקצה לקצה את המודל העסקי של לא מעט עסקים. אפליקציות כמו Uber ו-Gett תרמו לכך שנפסיק לשמוע במכשיר הקשר את תחנת המוניות שלאט לאט נעלמות מהמפה, airbnb גרמה למלונות לשקשק ולפעול נגדה ואפליקציית הזמנת אוכל כמו Wolt (פועלת כרגע בת”א) קיצרה משמעותית את זמני ההמתנה. הרעיון פשוט ומוכר, נותן השירות נרשם בממשק ומקבל הזמנות לפי הזמינות שלו דרך חברה שמספקת לעסקים שונים third party logistics. כלומר, אתה תטפל בליבת העסק ואנחנו נדאג להזמנות, לכוח האדם, לסליקת התשלום ושירות הלקוחות. 

 

חברת הענק Uber לא הסתפקה רק “בשינוע” אנשים במוניות ורכבים שיתופיים וחטיבת הלוגיסטיקה שלה השיקה את Uber Freight  שבו חברות תובלה מקומיות ונהגים פרטיים יוכלו לשנע משלוחים ע”פ דרישה. במהלך 2019 נעשה פיילוט בהולנד שהוגדר ע”י החברה כמוצלח במיוחד והוא צפוי להתרחב למדינות נוספות באירופה. בעזרת כמה נתונים אפשר לנסות ולשער מדוע הפיילוט הזה יוביל מהפכה של ממש ובעוד 5-10 שנים כבר לא נזכור מדוע חברות קטנות עד בינוניות החזיקו בכלל בצי משאיות ורכבי משלוחים. 400 מיליארד דולר בשנה! זה שווי שוק התובלה היבשתית באירופה. גדול, אך לא יעיל! 

  • חברות תובלה קטנות-בינוניות מהוות למעלה מ-80% מנפח השוק
  • עסקים קטנים ובינוניים מתקשים לגייס נהגים. בגרמניה למשל, 40% מהנהגים צפויים לפרוש ב-10 השנים הקרובות, מה שיוביל למחסור של 150,000 נהגים! 
  • 21% מהנסיעות שהנהגים עושים הן ללא מטען! חוסר יעילות משמעותי. לכן, נהג שהגיע לברלין מאמסטרדם כדי להוביל מכולה יכול לקבל שם קריאה מחברה אחרת ולשנע אותה לפריז כי הוא לא מחויב למסלולי ושעות המעסיקה הישירה שלו.
  • UBER כבר חברה ליותר מ-35,000 חברות תובלה ו-400,000 נהגים והמספרים עוד צפויים לגדול, כך שהשירות יהיה זמין ומהיר. 

 

בשורה התחתונה, השיטה של uber יכולה להוות פתרון כי לא מעט אנשים, ומהדור הנוכחי בפרט,  מעדיפים לעבוד בשעות, בזמן ובמקום שלהם – אופציה שהממשקים השיתופיים מאפשרת. חברות יוכלו להרוויח מכך שהן משלמות רק בזמן שימוש , להוריד מנפח הפעילות בתקופות חלשות ולהגביר את קצב המשלוחים בתקופות חזקות ללא תלות בפרסונל האישי של החברה. הפתרון מייתר את הצורך לאתר, להכשיר ולשמר כוח אדם. נקודה למחשבה! אולי זה הזמן להוציא רישיון למשאית, לעבור לאירופה ולהתחיל במסע ממדינה למדינה שמאפשר להרוויח כסף בזמן שאתם בתנועה…

רוצים להיות תמיד ב-control על התפתחויות חדשות בעולם שרשרת האספקה? הירשמו לניוזלטר ואנחנו כבר נדאג לעדכן אתכם!

זה הזמן להיות ב-Control

הרשמה למושב ״אוטומציה בשרשרת האספקה״

עלות השתתפות 175₪ כולל מע״מ - הנחה בלעדית למוזמני Fritz

איך תרצה לשלם