מי צריך שילוח של מודלים וחלקי חילוף כשיש מדפסת D3 בקווי הפיתוח והייצור?

ריי שומע קול מסתורי בשדה שאומר “אם תבנה אותו, הוא יבוא”. הוא לא מבין מה הקול רוצה ממנו והסביבה מתחילה לפקפק בשפיותו עד שהוא מבין כי ייעודו בחיים הוא לבנות מגרש בייסבול. כיצד הסצנה המפורסמת משדה החלומות קשורה למדפסות תלת-מימד ולעולם השילוח? נזקק את מהפכת תלת המימד למשפט אחד – ‘מה שתוכל לתכנן, תוכל להדפיס’.

החל מחלקי חילוף למכונות בקווי ייצור, דרך אבטיפוס לפיתוחים טכנולוגיים ועד פרוטזות ועיניים מלאכותיות. כל אלה דברים שניתן להדפיס היום ב-D3.אם בעבר, תקלה של חלק חילוף בקו הייצור הצריכה להזמין את החלק החלופי מהמפעל שמייצר את המכונה, היום חברות רבות  מחזיקות מדפסות תלת מימד ליד קווי הייצור.

במקום שהמשלוח של חלק החילוף יעשה את דרכו מסין במשך 60 יום, תוך פחות מ-24 שעות כבר אפשר להדפיס את החלק החלופי. במקום להחזיק מלאי אינסופי של חלקי חילוף עבור הלקוחות שלך (למשל מכסה מראה לרכב), אפשר לייצר את מכסה המראה לפי הזמנה.

חסכון של שטחי אחסון וגם כסף, כיוון שעלות ייצור של מוצר בודד זולה משמעותית מאשר אחסון של אלפי פריטים או של הזמנת אותו חלק מספק חיצוני.

חברת Stratasys אשר מתמחה בפתרונות של תלת מימד הציבה מכונות בקווי הייצור של VOLVO וחסכה להם 92% מעלות הייצור של פרוטוטיפ פונקציונאליים.

כיצד? בשיטות הייצור המסורתיות, התכנון של האב-טיפוס נשלח ליצרני פלסטיקה/מתכת חיצוניים – עלות הייצור של אב-טיפוס אחד הייתה גבוהה במיוחד וזמן האספקה היה ארוך.

מתכננים ומחכים. בשיטת ההדפסה של תלת המימד, המפתחים יכולים לעשות ניסיונות on the go, לראות מה לא עבד ולחזור תוך כמה שעות לשולחן השרטוט.

אם מסתכלים על ההשפעות של עולם התלת מימד על שרשרת האספקה ניתן לטעון כי הוא יפגע בנפח הפעילות של עולם השילוח. אך מצד שני, היתרונות בניהול מרלו”גים מבחינת שטחי אחסון ותיקון תקלות יכול להביא לחסכון כספי עצום! כנף של רחפן תובלה נשברה? גלגל של מולטי-שאטל יצא מהמקום? אין צורך להזמין, אלא פשוט להדפיס ואם תבנו את חלק החילוף הוא יבוא.

רוצים להיות תמיד ב-control על התפתחויות חדשות בעולם שרשרת האספקה? הירשמו לניוזלטר ואנחנו כבר נדאג לעדכן אתכם!

זה הזמן להיות ב-Control

הרשמה למושב ״אוטומציה בשרשרת האספקה״

עלות השתתפות 175₪ כולל מע״מ - הנחה בלעדית למוזמני Fritz

איך תרצה לשלם