שרשרת האספקה מוכנה לטירוף? בלאק פריידי וסייבר מאנדיי כאן!

הבלאק פריידי והסייבר מאנדיי כבר כאן. כדי לציין את האירוע, הצלחנו להביא את עיקרי הדברים משיחה (שכנראה) לא התקיימה בין ג’ף בזוס לג’ק מא. שני האייקונים שממחישים בצורה הכי טהורה את הפוטנציאל, הטירוף והמכונה המשומנת שעומדת מאחורי ‘חגי הקניות’

 

ג’ף בזוס

ג’ק, איך אתה עושה את זה?

ג’ק מא

עושה מה ג’ף?

ג’ף בזוס

מה זאת אומרת? פורש

ג’ק מא

יש לי 42 מילארד דולר. נראה לי שהגיע הזמן לטפח חינוך מבוסס AI

ג’ף בזוס

ברור…וזה חשוב! אבל למה 3 חודשים לפני השיא של האימפריות שלנו?

ג’ק מא

תראה ג’ף…בנינו אימפריות של סחר מקוון. הכל עובד שם אוטומטית וכבר לא צריך אותי…

השאלה היא אם חברות לא כמו עלי-באבא ואמאזון יצליחו לעמוד בדרישות…

 

השיחה נקטעה ונשארנו עם השאלה, האם שרשרת האספקה שלך מוכנה לטירוף? ‘בלאק פריידי’ התחיל כבר בשנות ה-80′ ככלי שיווקי של רשתות קמעונאיות שעודדו אנשים לצאת למסעי קניות מיד לאחר חג ההודיה. ‘סייבר מאנדיי’ התחיל בשנת 2005 בגישה של ‘בשישי צאו לקניות של הבלאק-פריידי וביום שני תנוחו ותיתנו להכול להגיע אליכם בלחיצת כפתור’. “אנשי בלאק-פריידי” ראו שמכירות אונליין זה מעולה ומאז 2002 מרבית הסחר ביום הזה נעשה בצורה מקוונת. אז נכון, “חגי הקניות המקוונים” הם דרך שיווקית מעולה למשוך קונים פוטנציאליים לאתר, אבל האם שרשרשת האספקה שלך תעמוד באתגר?

הנה כמה נקודות שחשוב לשים אליהן לב…

  1. בין 40-50 אחוז מהקניות נעשות דרך סמאטרפון או טאבלט. האם האתר שלך תומך בזה?
  2. ימי שישי ושני הקרובים הם הימים שהכי גרוע לגלות בהם שאתה לא יודע איפה הסחורה נמצאת! שקיפות מלאה על מיקום הסחורה בזמן אמת בעזרת מערכות ניהול מקיפות היא המפתח להצלחה.
  3. האם הסחורה שלך נמצאת במרכזים לוגיסטיים שקרובים לקווי השילוח? בימים בהם לא רק המחיר של הסחורה משחק תפקיד אלא גם זמן המשלוח הוא פקטור משמעותי בחוויית הלקוח, רמת אמינות המלאי היא קריטית. עקב העומס, נוצרת צפיפות במרלו”ג ולעתים לא נשאר מקום לאחסן סחורה ולכן זה הזמן לבדוק פתרונות אחסון חיצוניים (מרכזים לוגיסטיים ייעודיים להשכרה, נקודות אחסנה של ספקים וחנויות).
  4. מי אחראי על השילוח? במיוחד בנקודת ה-last mile. אם השילוח נעשה in-house, זה הזמן לתגבר אותו בעזרת עובדים ורכבים נוספים. במידה והחברה שלך עובדת עם חברת 3PL, חשוב לוודא מולם מה נפח העבודה שהם מסוגלים לו בימים אלה והאם הם יכולים לעמוד בהתחייבות.

 

על מנת שהחג המקוון באמת יהיה שמח ורווחי, חשוב לזכור כי מאחורי טירוף הקניות חייב לעמוד מערך לוגיסטי מקצועי, מקוון ומתקדם. כמו המשלוחים בעולם עולה בימים אלה בין 280%-400% ורק היערכות נכונה תאפשר לעבור את החגים בשלום.

 

 

 

 

 

רוצים להיות תמיד ב-control על התפתחויות חדשות בעולם שרשרת האספקה? הירשמו לניוזלטר ואנחנו כבר נדאג לעדכן אתכם!

זה הזמן להיות ב-Control

הרשמה למושב ״אוטומציה בשרשרת האספקה״

עלות השתתפות 175₪ כולל מע״מ - הנחה בלעדית למוזמני Fritz

איך תרצה לשלם